fbpx
Menu
Menu

Dúfali sme, že všetky športové autá s manuálnou prevodovkou zostanú nažive, ale Nissan ponecháva prevodovku typu „urob si sám“ nažive vo svojom najmenšom crossoveri.

V TG vždy hovoríme o šetrení manuálov, takže by sme mali faceliftovaný Nissan Juke pochváliť. Pretože áno, napriek tomu, že sa práve dočkal osvieženia v polovici svojho životného cyklu, stále môžete mať crossover so spaľovacím motorom s tromi pedálmi a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Hurá!

Možno by sme sa však mali sústrediť na kúsky, ktoré sa zmenili. Nissan hlása návrat „ikonického“ žltého laku. Údajne sa vracia k žltej farbe prvej generácie modelu Juke (spomínate si, aký šok to bol?), ale teraz je o niečo bledšia a „prináša moderný a pôsobivý vzhľad“. Ak vás to zaujíma, pre tých menej odvážnych z vás sú k dispozícii aj nové odtiene Pearl White a Pearl Black. Celkovo je však k dispozícii celých 24 možností farebných kombinácií.

Každopádne, facelift so sebou prináša aj nový „dynamický“ stupeň výbavy N-Sport a sľubujú sa nám aj výrazné zmeny v interiéri modelu Juke. Exteriér na všetkých ostatných úrovniach výbavy zostáva rovnaký ako predtým, pretože zákazníci Nissanu zrejme povedali dizajnérskemu tímu, aby ho nechal na pokoji. Tieto zmeny v interiéri zahŕňajú prepracovanú stredovú konzolu, nové sedadlá so sviežimi materiálmi (vrátane skutočnej Alcantary vo výbave N-Sport, ktorú vidíte vyššie), 12,3-palcový displej s číselníkom a podobne veľkú 12,3-palcovú obrazovku infotainmentu, ktorá bola naklonená smerom k vodičovi o osem stupňov. Stále je tu však dostatok správnych tlačidiel.

K dispozícii sú ďalšie porty USB-C, bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto a prispôsobiteľná domovská obrazovka infotainmentu. A Nissan sa snaží spomenúť, že odkladacia schránka je o 29 % väčšia ako predtým pri vozidlách s pravostranným riadením, štandardná zadná kamera má teraz 1,3 megapixela namiesto 0,3 a lakťová opierka bola prepracovaná tak, aby bola opornejšia a mala o 25 mm väčší dosah. V tejto chvíli by sme museli tvrdiť, že tieto zmeny pravdepodobne nemožno označiť za „významné“.

Každopádne, všetko dobré pre tých, ktorí už o Juke uvažovali. Navyše, ako už bolo spomenuté, pohonné jednotky zostávajú rovnaké. To znamená, že môžete mať buď hybridnú konfiguráciu s výkonom 143 koní, alebo 1,0-litrový trojvalcový turbobenzín s výkonom 112 koní, ktorý posiela svoj výkon buď cez sedemstupňovú DCT, alebo šesťstupňovú manuálnu prevodovku. 

Vďaka novej prednej kamere je v štandardnej výbave aj viac bezpečnostných systémov, ale Nissan vám ochotne ponúka vlastné nastavenie, aby ste ich mohli vypnúť dvoma stlačeniami tlačidla na volante. Páni, toto a manuálna prevodovka? Stane sa Juke hrdinským autom TG?

Podľa našich informácií sa faceliftované vozidlá už vyrábajú v továrni Nissanu v Sunderlande a ich ceny začínajú na 23 485 librách a stúpajú na 28 3854 libier za verzie s najvyššou špecifikáciou.

Zdroj: TopGear

Leave a Comment

Compare Listings

Porovnať (0)